18 mars 2012

Nytt upplägg på träningen..


Ja, i och med att jag nu pratat med min PT så ska jag självklart göra som hon säger och förhoppningsvis lyckas en gång för alla.

Så det nya upplägget blir så här.

Jag går på tre- veckors schema på jobbet.
Detta innebär att jag kommer alla tre veckorna köra morgonträning mån,tis,ons,fre och söndag. Alla tre veckorna blir vilodag torsdag och lördag. Självklart kan dessa dagar få bytas ut nån gång för att annat kommer ivägen men detta är grundschemat och antal träningar ska aldrig bli färre.
Cyklingen bestämde jag att det blir på de dagar som jag antingen stänger eller går mellantid- av den enkla anledningen att om jag ska orka köra två gånger om dagen kan jag inte hålla på att gå upp mitt i natten för att köra morgonträning den dag jag öppnar. Så två veckor av tre blir det tre cyklingar, den tredje blir det fyra stycken.
Så med den mängden träning som jag kommer att göra borde jag helt enkelt gå ner i vikt.

Och sen när jag äter annorlunda kommer det säkerligen att göra sin den också.

Men den kommande veckan är lite av en testvecka. För att jag lite grann ska komma in i det.
Så denna vecka blir det morgonträning, men ingen cykling. Så det blir nog bra.
Jag kommer att väga mig lite då och då även om PTn inte tycker det, men det kan vara intressant att se vad den säger. Sen tänker jag inte väga mig varje vecka (eller varje dag som det blivit på sista tiden)...

På gymmet blir det mycket styrka- och tung sådan. Detta för att jag känner att jag får så mycket konditionsträning på morgonen, på cykeln och på de Step pass jag kör. Men jag kommer att köra rätt varierat, men minst köra igenom kroppen en gång i veckan.

Så håll tummarna- för nu kör vi!! :)

3 kommentarer:

Yris sa...

Roligt att du lägger ut ditt inlägg så jag också kan ta del av din blogg.

Jag har funderat på det där med PT men jag vet inte om jag har råd, iofs kan det ju vara värt de där pengarna om man får hjälp med ett träningsschema.
Det jag ogillar...är ju att gå på gym...so boooring....

Kramar o lycka till vännen!

Sara sa...

En bra PT hjälper dig efter dina förutsättningar. Om du inte går på gym så kan de självklart hjälpa dig ändå.
Och det kanske bara räcker att träffas en gång.
Men du kör ju på bra ändå! Kämpa på!!
KRAM :)

Sara sa...

En bra PT hjälper dig efter dina förutsättningar. Om du inte går på gym så kan de självklart hjälpa dig ändå.
Och det kanske bara räcker att träffas en gång.
Men du kör ju på bra ändå! Kämpa på!!
KRAM :)