27 februari 2009

Nu är det dags att komma hem

Jag börjar väl smått vänja mig vid att han är borta, jag gråter inte längre när jag diskar (vilket jag också har slarvat med.. shit behöver städa) och jag mår inte så där superdåligt under dagarna. Klart jag saknar honom, men jag klarar av det. Istället kan jag nu inte sova. Och det tär på mig. Jag mår inte bra. Imorse när jag gick upp efter en hel natts oregelbunden sömn (vaknar hela tiden), hade jag ont i hals, huvud och kropp. Insåg direkt att träning var bara att glömma.
Det blir till att vila tills tisdag (hade varit måndag om det inte vore så att jag hade ett obligatoriskt kassamöte).

Idag har jag dock varit riktigt duktig. Jag har läst en skittråkig bok, bara 100 sidor kvar, vilket jag lätt hade läst ut om det inte vore för det att jag faktiskt inte orkade. Jag har sen faktiskt plinkat lite på gitarren, måste juh träna :)
Sen har jag tvättat. Jag har dessutom organiserat rätt bra här i lägenheten. Köpte såna där tidningssamlare som de kallas, på IKEA och fixade en för räkningar (innan de kommer in i pärmen), en för tidningar, skola och så vidare.. Blev faktiskt riktigt bra. Kändes som om man blev av med mycket skit. Allting blev mycket bättre organiserat.
Jag har också släpat ner de GIGANTISKA lådorna som ska ordna upp förrådet, så nu är det bara att proppa ner massa saker, vilket jag inte hann med idag.

Igår var jag hos två av mina bästa vänner som bor i Uppsala. Mycket trevligt. En av grabbsen går i min klass, så efter skolan gick vi till en asiatisk-typ-restaurang och åt buffe. Jag gick därifrån troende att jag var i nionde månaden. Och tusan vad ont det gjorde. Men vi knallade på. Vi gick upp på stan, inhandlade lite grejor och sen gick vi hem. Promenaden totalt blev på 1,45h!! Helt sjukt länge. Med en tung ryggsäck på ryggen samt en otymplig gitarr i handen, var det inte så behagligt. Dessutom gjorde benen sig påminnda om att jag körde spinning dagen innan.. Men men, vi kom fram tillslut.
Vi tittade på lite film och snackade skit, en bra kväll. Och jag ville juh inte riktigt komma hem till den tomma lägenheten så det blev rätt sent. Tog bussen kvart i elva, och var hemma runt halv tolv. Men men..

Imorgon ska jag jobba 4 timmar på förskola, för att några stycken ska ut. Och jag ska hänga med när jag slutar. Det blir utgång på Blue Moon Bar i Västerås. Ska bli skitkul! Jag och mamma! Har försökt hitta kläder ikväll, men vet inte om jag vågar.. Rosa leggings kanske är snyggt i lägenheten men kanske ser ut som en fjortis i verkligheten.. Hmm.. Får fundera på det där..

Nu ligger jag här, känner mig stressad, eller kanske rent av nervös.. Bara ängslig över att sova.. Det gäller bara att slappna av och försöka.. Annars kan jag vara uppe hela natten.. Och det funkar juh inte..

Godnatt! ;)

Inga kommentarer: