22 februari 2009

Helgen nästan över..

Och jag har överlevt..

I fredags skulle jag över till några vänner, och vi var sugna på att gå ut och dansa. Vi fick reda på att det var gratis inträde på stadens uteställe, vilket jag bojkottar, om man var klädd i svart och vitt, Black & White-tema. Och jag kände, ja, varför inte, är det så hemskt som det alltid är, kan man bara gå hem..
Så vi satt hemma hos dem, jag drack lite vin. Vi åkte ner till tolv (gratis innan tolv), och kom in gratis, himla skönt. Jag dansade och dansade, så himla roligt. Faktiskt. Hittade två arbetskollegor från jobbet som också var med och dansade. Kul!
Vi var kvar tills de stängde klockan tre, och gick sen hem. På vägen hem halkade jag. Skithalt, is överallt och med stövlar på fötterna var det omöjligt att hålla mig uppe. Låg där, kände hur rumpan gjorde ont och bara suckade. Men jag tog mig upp och fortsatte.. Hihi..
Jag var rätt sliten, trött och berusad.. Gick och la mig direkt. Glömde till och med att ta ur linserna, så när jag vaknade på morgonen efter drygt 3,5 timmes sömn, kunde jag knappt se. Och det gjorde så ont. Men det ordnade sig.
Det var bara att göra sig iordning för att gå till jobbet.
Det var en rätt tung dag. Jag mådde inte dåligt så, utan bara riktigt trött och huvudvärken växte för varje timme..

När jag kom hem från jobbet, pratade jag lite med älsklingen på msn, innan jag bestämde mig för att vila en stund så jag kunde vara uppe ett tag på kvällen.. Trist att sova bort allt..
Vaknade tjugo över åtta och förbannade mig själv, över att inte ställt någon klocka, för då missade jag hälften av startfältet på melodifestivalen. Men som tur var, fick jag se Molly och EMDs uppträdande efter att de gått vidare till Globen. EMD var lätt bäst, och vilka snygga pojkar det är..

Jag somnade på soffan runt ett, efter att sett på filmen som gick på fyran, The hot chick, riktigt rolig. Vaknade igen runt tre tror jag och gick in till sängen för att fortsätta sova. Där blev jag som vanligt väldigt mörkrädd och orolig. Vågade inte blunda ifall det skulle komma något och skrämma mig och jag vågade inte titta för att riskera att se något. Satte på musik på mobilen och efter en kanske 5 omgångar av samma låt, somnade jag.

Nu håller jag på att plocka lite, städar lite här hemma. Ska sen duscha lite tror jag. Klockan två börjar jag kvällens pass. Känner mig just nu rätt sliten, men det blir nog bra..

Inga kommentarer: