19 februari 2009

Två dagar

Två dagar har han varit borta.
Två dagar har jag varit ledig.

Tyckte först att det skulle vara skönt med en ledig dag, just dagen som han åkte, för att vi steg upp tidigt och det skulle vara skönt att få sova några timmar till. Nu vet jag att det förmodligen varit bättre att vara i skolan, att bli lite distraherad. Jag var ett vrak igår. Jag var så rastlös, detta trots att jag faktiskt är van att vara ensam hemma under dagarna, så jag trodde det bara skulle vara jobbigt på kvällen.. Jag skulle sy upp gardinerna i köket som blev lite långa, redan första dagen som han är borta. Men då tråden tog slut, nålade jag bara upp dem och hängde tillbaka. Jag såg på fyra avsnitt av Terminator, The Sarah Connor Cronicles, tre avsnitt Dirty Sexy Money, spelade lite trummor och satt och surfade på IKEA. Jag stod och grät när jag diskade.. Låter rätt roligt och det kändes rätt lustigt när jag gjorde det också, men det var bara för jobbigt. Även om jag propsar på att han ska åka, att det blir bra för oss båda, bra att någon gång hinna sakna varandra, att det kan vara skönt att vara ensam, mår jag ändå skit under tiden.

Idag blev jag då också ledig pga samma skäl, sjuk lärare. Skönt tänkte jag, ännu en sovmorgon. Sov till tio. Tänkte träna tidigt och sen åka med mamma till IKEA.
Jag såg på nått avsnitt Terminator och gick sen för att handla lite diverse saker, såsom tandkräm och mjölk (till redningen för kvällens mat), och gick på vägen hem för att handla en stämningsapparat till gitarren på stadens musikaffär. Och det var lika bra utbud då som när jag ville köpa strängar (slut), men då en gammal klasskompis jobbade, erbjöd han sig att stämma den. Underbara du! Jag gick hem, gick förbi Toms och bokade tatueringstid- fy tusan vad roligt, den 14e blir det av! Lämnade av varorna, hämtade gitarren och gick tillbaka.
Tog max 5 minuter och sen var det klar. Och äntligen kan jag spela igen! Och det är så roligt. Nu kan jag lära mig något accord till, så jag kan spela ÄNNU fler sånger.

Innan jag gick hem gick jag förbi en vän på jobbet, och åt lunch där med hennes sambo och en annan vän. Mysigt. Jag drack en latte efter och blev hög på koffein.. Otroligt... Så när jag sprang runt hemma och städade och gjorde maten till mig och mamma, var jag stressad som sällan.. Bara för att det kändes som om jag var stressad, av kaffet.. När mamma sen kom, pratade jag sönder henne. Allt gick i 110. Och höll sig så i flera timmar.
Vi åkte tillsammans med vännen som tidigare jobbade, till IKEA.
Mycket trevligt. Jag handlade riktigt mycket, och det kommer blir så roligt att organisera en bråkdel av förråden, man börjar i alla fall och det känns bra. Dock hade vi riktigt problem med att få in allt i bilen.. Men det gick tillslut!

Väl hemma igen, stannade vännen för att se på en film tillsammans med mig som hennes sambo inte ville se. Changeling. Vilken hemsk/underbar/gripande/jobbig film. Sällan man blir så påverkad. Men det var också en True Story. Se den!



Nu ska jag borsta gaddarna, lägga mig under täcket på soffan och se ett avsnitt av Terminator innan jag ska lägga mig i sängen och läsa tills jag somnar.

Saknar dig min älskling.

Inga kommentarer: