26 januari 2009

Tenta, firmafest och födelsedag


























Dålig uppdatering, men jag har varken haft tid eller lust..

Så en snabb genomgång om vad som hänt i mitt liv. Tentan gick över förväntan, jag skrev som tusan och bara hoppas att allt är rätt. Får reda på resultatet den 9feb. Långt dit, men..

Firmafesten var riktigt rolig.. Jag dansade som en tok, trots det riktigt dåliga bandet som spelade.. Vet inte vad de höll på med.. Men roligt var det, och jag skulle gärna göra om kvällen igen! ;)

Och så var man ett år äldre igen.. Jag var ledig i fredags, och skulle då förbereda allting inför lördagen. Stod och bakade från 6 till kanske 13, sydde gardiner och städade lite till 15, åkte till Västerås (då sambon inte hittade min film, Get Smart-såå bra, skrattade hela tiden) till 17, vilade till 18, stack iväg till gymmet och solade, hem och fortsatte. Gjorde kakor och tårtor tills jag la mig helt slut och förstörd kl 23.30.. Helt sjukt vilken dag!! Man mådde allt annat än bra..

Lördagen var över förväntan.. Vi sov rätt länge, då båda var slut efter stressen dagen innan.. Vaknade blev grattad med min film, som vi såg på till frukosten (tekakor bakta dagen innan, mums). Sen var vi tvungna att städa klart det lilla som var kvar, duscha och så.. Sen kom föräldrar klockan 14, bjöd på mat och fika, mycket trevligt. Där fick jag mitt underbara World Tour, som jag verkligen ville ha. Mina trummor!! Blev så glad att jag nästan grina.. Så det blev ihopmontering av det medans de andra fikade.. Och vad roligt det var!

Klockan 19 ramlade alla vänner in, blev först handboll tills det var slut (pinsamt), och sen ville de spela. Och som vi spelade. Alla tyckte självklart det var jätteroligt, vi drog iväg till Maxi och köpte två handkontroller (blev en riktigt dyr födelsedag), så att fyra stycken kunde vara med och leka samtidigt.. Sen spelade vi hela kvällen tills dess att sista man gick hem halv två! Då la vi oss på soffan, slängde på Förtrollad som jag fick av mina vänner på Blu-Ray, såg kanske 5-10min och slocknade.. När jag vaknade dagen efter kändes det som om jag var riktigt bakis, utan att ha druckit en droppe sprit, kroppen värkte, huvudet sprängdes och jag var riktigt trött.. Men roligt var det!

Nu ska jag äta lite tårta som är över, åt faktiskt ingen i helgen, och sen spela lite trummor *fniss*.


Inga kommentarer: