19 maj 2008

Två dagar kvar

Tills han åker iväg till Polen.. Känns så där. För det första känns det inte som om han ska åka, men det börjar klarna att det faktiskt kommer att ske, att jag kommer att vara ensam ett tag. Men inte kommer väl jag att märka av det, jag är aldrig hemma..

Helgen har varit riktigt jobbig. Har kommit till en punkt där jag är övertrött och därför har svårt att sova på nätterna, och då har jag inte många timmar på mig att sova. Så det är tungt. Min kropp protesterar och jag känner redan nu att jag börjar bli sjuk. Hade lite smått feber när jag kom hem i lördags, men nu är det bara ont i halsen, och så klart grymt trött. Men det är bara två veckor kvar, så det är bara att hålla tummarna att jag inte blir så pass dålig att jag inte kan jobba.. Det skulle verkligen inte vara bra.. Det är jobbigt nog att passet jag skulle jobba på fredag är inställt så..

Imorgon är det Vårruset och det var länge sen jag sprang.. Men men.. Så får det vara, tänker inte riktigt ta mig ut idag heller, måste vila kroppen för att ens orka imorgon. Hoppas bara på bra väder, för just nu är det för kallt i luften och det kommer inte bli bra.. Men jag är envis, och jag SKA ha bättre tid än förra året, vilket inte känns så omöjligt..

I fredags hade jag en "tjejkväll". Det var mamma och hennes avdelning (gillar verkligen de tjejerna) plus en dotter till en av dem. Vi åt god mat, pratade mycket, skrattade mycket och de fick testa på wii, vilket de tyckte var roligt. Det var en lyckad kväll, men vi var alla ganska trötta en fredagkväll så där så det blev inte längre än till elva. Och glad var jag för det eftersom jag skulle åka runt sju morgonen efter..

Jobbpassen i helgen var betydligt roligare än förra lördagen då jag jobbade. Att öppna upp restaurangen är något jag är van med sen förra året och det satt faktiskt kvar, så det kändes bra. Det var förvånansvärt mycket folk över luncherna, då vädret var riktigt dåligt, men det är väl bra det, hade blivit riktigt långa dagar om det inte varit några gäster där...

Denna vecka då... Idag praktik, och faktiskt endast praktik. Hem och kramas med sambon så mycket som möjligt..
Imorgon har vi en ledig dag tillsammans där vi först ska åka till Västerås för att shoppa lite diverse saker, och sen hem och grilla lite fläskfilé. Tanken var att vi skulle ha picknic, men vädret verkar inte riktigt hålla med oss om det.. Sen är det bara att vänta till sex då han åker till Arlanda, ungefär samma tid som jag åker iväg till Vårruset.
Onsdag praktik som vanligt, på kvällen jobba stadshus, samma på torsdagen. Fredagen skulle jag som sagt ha jobbat men det blev avbokat och det finns inget annat, så ofrivilligt eller ej, får jag passa på att vila inför en helg med jobb igen.

Lördag är det eurovision song contest, och jag hoppas att sambon kommer hem över helgen, annars är vi ändå hembjudna till kompisar, så jag behöver iaf inte sitta ensam och se på det..

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen innan jag slocknar framför datorn..

Inga kommentarer: