13 maj 2008

Slarvar

Det blir ingen träning idag heller. Jag har känt mig lite konstig och hängig hela dagen och har faktiskt varken ork eller energi. Så jag tror att jag stannar hemma och vilar upp mig, och umgås med plutten som åker om bara en vecka.. Shit.. Snart kommer resfebern, för mig alltså. Paniken över att vara ensam. Men jag jobbar 10 pass på de två veckorna som han är borta så det kommer nog inte märkas så mycket..

Idag blev mitt jobbpass för imorgon inställt. Trist, men de hade inte tillräckligt med personal så vad gör man? Några timmar efter att jag fått beskedet ringde de från Stadshuset och undrade om jag kunde jobba på Stadshuskällaren och hjälpa till, de hade någon bokning. Självklart tackade jag ja. Jag hade hunnit med att fixa ett nytt pass på Stadshuset för det avbokade men jag räknade ihop mina tågresor och inser att jag faktiskt har resor så det räcker att jobba ändå. Och bra är väl det. Pengar behövs.
Så imorgon jobbar jag från 16-24 och skulle få skjuts av någon på jobbet till Bålsta, men jag vet inte hur det blir. Sista bussen från Bålsta till Enköping går 00.30, vilket praktiskt taget är omöjligt att hinna med. Antingen sitter jag kvar (eller ligger och sover) på centralen tills första tåget kommer, eller så åker jag till Bålsta och ringer en vän som får hämta mig, men det känns så fel att hon ska hämta mig mitt i natten.. Får se hur det blir..

Dåligt samvete för den missade träningen, och riktigt nervös för morgondagen, jag orkar inte med något plus. Men är det så, får vi sluta att äta på känn och räkna stenhårt. Detta ska jag klara!! Jag hade nog varit ute och sprungit om det inte vore för vädret. Så himla kallt och ruggigt. Jag kan inte springa i detta väder, då kan jag inte andas. Synd.. Och kompisen har inte sovit något inatt så hon orkade inte gå.. Trist.. Ingenting går vägen..

Så istället ska jag städa svinstian (har inte hunnit för att jag jobbat så mycket och det händer inte mycket från den jag lever med..) och fixa lite matlådor..

Inga kommentarer: