4 maj 2008

Grattis min älskade

Idag fyller han 26 år.. Shit vad tiden går fort! Han hade inte ens fyllt 20 när vi träffades.. Han fick några träningskläder och ett spel till Wii, något skjutspel. Han blev glad, sitter och spelar just nu.

Igår blev det mycket åka bil. Vi åkte runt och handlade, och körde mamma och pappa till fest, och hämta såklart, och körde hem brorsan.
Det blev ingen löpning eller träning alls för den delen, jag var lite less och trött så jag orkade inte. Dessutom krånglade knät så jag tror inte att det hade gått så bra..

Nu har jag ätit en lagom stor frukost för att orka träna om drygt en timme. Jag tänkte försöka köra så att jag börjar med en 9km löpning, vilar lite, tar igen pulsen och sen kör en 15-20 min lätt styrka och sen förhoppningsvis en 5 km löpning efter det, för att ta igen för gårdagen. Och klarar jag av det kommer jag inte bara somna gott ikväll utan också vara riktigt nöjd med mig själv. Allt är upp till hur kroppen mår. Vaknade idag med noll energi så.. Vi får se! Till gymmet ska jag, sen hur mycket det blir är en annan sak.

Vid tre kommer en dryga 10 personer från sambons släkt och det blir kakor och bullar och tårtor som jag slängde ihop igår. Det känns jävligt trist att inte kunna äta någonting av detta pga mitt sockerförbud men jag tänker inte göra något undantag, det är så jag alltid går upp i vikt. Av dessa undantag för födelsedagar och stora helger. Och det är då det spårar ur.
Jag känner faktiskt att om jag klarar denna månad, finns det nästan ingen anledning till att gå tillbaka till de gamla vanorna. Visst kan man väl ta sig en godisbit någon gång men absolut inte som tidigare, inte ens på min ätardag.

Aja, nog om det. Just nu skiner solen och jag hoppas att det fortsätter, blir så mycket mysigare då med fika och så.
Nu ska jag städa undan dator och lite annat innan jag beger mig till gymmet. Sambon får ta golven och damma lite.

Inga kommentarer: