5 maj 2008

Första löpningen utomhus..

Underbart!
Men först gårdagen..
Blev ingen löpning, suck.. Men jag kände att det var viktigare att fira sambon på sin födelsedag än att träna. Så får det bli ibland. Det var grymt frestande när alla gäster satt och svullade i sig både kakor och tårta hela dagen, men jag var grymt stark och stod emot. Riktigt skönt att känna att jag kunde klara av det, stolt som tusan.
Jag vet utan problem att jag kommer inte att fuska, speciellt inte när jag jobbar så mycket.

Så idag, hade jag introduktion för den nya delkursen som förutom 3 pass i skolan bara är praktik. Känns så där. Jag är inte på den bästa förskolan, eller iaf avdelning, med en riktigt dålig handledare. Så det är lite tråkigt, man får liksom klara sig själv.
Det man har att se fram emot, förut alla solskensdagar utomhus och gratis solning, är att på måndag kommer den bästa läraren från skolan och bedömer en aktivitet som jag gör med barnen. Det ska bli roligt, så fort jag kommer på vad jag ska göra.

Idag kom jag hem strax efter två och följde då med sambon till läkaren (var hemma idag) då han trodde det var halsfluss. Dock var det bara något virus så det var väl skönt, men jag hoppas bara att jag inte blir sjuk.
Efter läkarbesöket köpte vi en glass till sambon och en ramlösa med smak jordgubb (god!) och satte oss på balkongen i solen.. Riktigt mysigt.

När det sen var dags att sticka iväg och springa, tyckte jag det kändes riktigt tråkigt att springa på bandet när det är så fint väder. Så jag bestämde mig att gå upp till spåret vi har i stan och springa. Det var väl en 25-30min promenad till spåret, och väl där sprang jag 7km + 1 km promenad på 45-50min. Ganska bra tycker jag.
Det var så underbart skönt att springa i solskenet, på skönt underlag och faktiskt lite backigt, blir bättre träning. Så jag kommer nog att så länge det är fint väder, springa utomhus. Skönare och bättre.

Nu ska jag nog ta och duscha länge och varmt, och sen lägga mig på soffan och mysa under ett täcke. Förmodligen kommer jag somna ganska tidigt idag, men det är det värt det.

Så imorgon, praktik och förhoppningsvis bra väder. Tänkte ta en morgonpromenad innan varje praktik eftersom jag ändå är uppe, men eftersom sambon nu är hemma, ska jag nog njuta av en liten sovmorgon.

Inga kommentarer: