9 maj 2008

Förstörd

Jag är grymt trött.. Ska skriva ihop detta väldigt snabbt och sen vila lite innan jag ska iväg till Stockholm.

Igår gick löpningen underbart bra. Fint väder och med lätta steg (för den mesta delen) sprang jag ett varv, trodde jag sen skulle behöva stanna för att vila lite, men sprang ett varv till, också det utan att stanna. Tiden blev 1.08tim. Jag är så grymt stolt och glad över att jag klarade det. Speciellt med en sovtid på 5 timmar, man var ju inte i form riktigt..
Alltså 8 minuter ifrån målet att springa milen under timmen, och med tanke på hur lång tid det är kvar så känns det inte omöjligt. Sen blir det svårt när man ska springa ett sådant lopp, det kommer säkerligen vara stopp på vägen och folk ivägen, men har jag sprungit bra tid innan så spelar det ingen större roll.

Har en full helg framför mig. Börjar tolv imorgon och jobbar väl till åtta eller tio, minst. På söndag bokade jag in en bankett på Stadshuset och börjar klockan ett. Skönt med lite sovmorgon i alla fall.

Nästa vecka har jag mycket med skolan att göra. Ska göra klart observationer på praktiken. Dessa ska sen göras om till episoder, fixa litteraturhänvisningar och allt. Sen ska jag läsa klart de två böckerna vi har till litteraturseminariet på fredag, och försöka plita ihop några frågeställningar. Detta efter praktik, träning och ett pass i Stockholm.

På fredagen sen har jag tjejkväll här, med mamma, hennes två jobbarkompisar och en av deras dotter. Jag gillar verkligen det gänget och jag vet att de behöver ta det lugnt och ha det roligt.

Nu ska jag ta lite yoghurt och lägga mig på soffan en stund och vila innan tåget går tjugo i fem.

Inga kommentarer: