7 mars 2008

Trist fredag...

Jag är sjuk.. Jag var hemma från praktiken idag med undantag från att jag var där och hängde upp barnens skapelser och fick med mig bedömningslappen med mig hem.

Jag hostar non stop, vilket är jobbigt. Vi har både det ena och det andra i snaskväg inför morgondagen men jag är faktiskt inte ett dugg sugen. Mår skit. Febern finns där hela tiden, jag dämpar den dock med ipren. Vet inte hur jag ska klara mig imorgon för tabletterna är slut.. Får försöka knalla upp på stan och köpa. Kan vara bra med lite frisk luft i alla fall.
Magen är dessutom helt kajko. Fullständigt dålig i magen och den bubblar värre än en kolsyradricka. Fattar inte vad det är för något. Har förstått att en magsjuka inte håller i sig så länge. Men men.. Hoppas på att det snart blir bättre.

Ikväll är jag ensam och övergiven. Sambon åkte och umgicks med en gammal vän, och det passade bäst ikväll då jag är så dålig. Hoppas man kan vara lite social imorgon.
Så ikväll blir det ligga på soffan, ta lite te kanske - om jag orkar, och vila bort skiten.

Ska försöka ta och släpa mig upp ur soffan och fixa lite gott te, måste ändå fylla på vattenflaskan. Dock är varje ansträngning och faktiskt bara det att vara vaken en plåga. Men jag ska kämpa.

Förresten, hela veckan har jag lyckats vara duktig med kosten. Kanske inte räknat stenhårt, utan mer i huvudet och i alla fall lyckats undvika sötsaker.

JAG KAN, JAG SKA OCH JAG KOMMER ATT KLARA DETTA!! Till sommaren är jag en puma!

Inga kommentarer: