14 mars 2008

Fredag igen..

Jag har varit slarvig med bloggen, men vad gör egentligen det? Jag skriver för min egen skull och vet bara en som läser den så..

Jag har gått från att ha varit sjuk i över en vecka till att nu faktiskt känna mig ganska pigg och frisk. Ja, pigg var väl att ta i men absolut inte sjuk. Jag borde gå till gymmet ta mig en morgonpromenad och sen utnyttja det gratiserbjudande på solning som är idag. Men jag tror inte att jag orkar. Lite orkeslös vilket inte är ett bra tecken. Tror jag vilar idag också så tar jag en promenad innan frukost imorgon!

Idag är det skola mellan 13-16 vilket hemsk tid. Då blir det att slåss om en sittplats på bussen och sen stressa hem för att byta kläder och slänga ihop någon frisyr för att bli bjuden på middag. Det ska bli helt underbart! Jag önskar dock att den var imorgon eftersom jag inte vill begränsa mig, men det får väl bli som det blir. Ska försöka hålla ner kalorierna under dagen istället. Även om jag sitter här och funderar på att köpa mig en underbart god muffins att snaska på under rasten i skolan. Får se hur stark jag är.

Har kollat lite på schemat för Stadshuset i Stockholm och funderar igen på om jag ska jobba. Hade nyligen bestämt mig för att inte jobba alls och bara ta pass som de inte har folk till just för den långa restiden och att man är borta för länge. Men jag behöver pengarna och jag vet att när jag väl är där så har jag roligt, och att åka hem runt elva är inte så värst sent. Får se hur det blir, har mailat till chefen om lite undringar, hoppas jag får svar snart. Gäller ju att planera sitt liv.

Nej, tänkte försöka skriva klart referatet på Nordin-Hultman, om jag orkar. Annars har jag hela nästa vecka.. Trist, vill jobba. Men med min tur så kommer väl ingen att ringa. Men ifall så måste jag vara beredd att kunna jobba.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: