29 mars 2008

Äntligen lördag..

Som jag längtat.. Det är inte lätt att gå tillbaka till vardagen när man varit ledig så länge.. Var riktigt tungt att gå upp 5.30 denna vecka.. Men man vänjer sig nog snabbt igen.

Denna vecka har inneburit ett slut på en delkurs i skolan och jag är lättad och glad för att äntligen ha skickat in min portfölj på 97 sidor (mycket jag vet, men jag har väldigt långa referat..). Jag skickade in den i torsdags kväll och jobbade igår med mina gullungar.. Underbart!

Idag ska jag njuta av att äta (vilket jag varit RIKTIGT duktig på i veckan, snart är påsk vikten borta igen..), och bara njuta av att vara ledig. Ikväll ska vi till våra kompisar som fyllt år och ha en lung kväll med wii, och whiskey för sambon. Blir nog riktigt trevligt tror jag. Har jag tur så har gullungen på 4,5 månader inte somnat när vi kommer dit så jag får mysa med henne lite..

Jag har denna vecka också börjat träna vilket känns jättebra. Jag har kört på fettförbränning för att komma tillbaka till vikten jag hade innan påsk. Och på tisdag drar det igång med det nya löp-schemat för Tjejmilen. Ska bli roligt samtidigt som jag fasar. Det är ett hårt schema, men jag kämpar på så mycket som jag kan och ser verkligen fram emot att springa regelbundet (=viktminskning). Jag kommer inte att slarva med löpningen och det kommer att ge resultat. Jag är motiverad och väldigt inspirerad.

Igår var det förresten final på Let's Dance. Jag gillade verkligen hela finalen och tyckte att båda paren var bra även om jag mer hejade på Tina. (Glad att hon vann!) Dock orkade jag inte se själva resultatet, såg när de vann och lyssnade på intervjun medan jag somnade till.. Det som var mest irriterande var att jag lyckades hålla mig vaken genom hela nyheterna men gjorde misstaget att vila ögonen i vädret (såå nära innan det började) och sen var det kört. Men men.. Jag såg i alla fall alla danser och det var roligt.

Nu ska jag surfa vidare lite och snart väcka sambon för att slänga ihop lite våfflor till frukost (får vara lite lyxigt på helgen..)

Trevlig helg!

Inga kommentarer: