2 mars 2008

Motiverad som aldrig förr!

Jag har precis startat en tävling med min kompis Madde.

Vi ska båda gå ner 10 kg (hon 4 till men hon fixar dem själv), och den som först fixar det bjuds på bio och middag eller något annat roligt!
Jag blev skitmotiverad, och då är det ändå min idé, men just det att hon hakade på.. Detta är nog precis vad jag behöver för att inte fuska och få detta att fungera.
Nu gäller det att ligga i för denna människa är i grunden från början smal, vilket jag inte är, så hon har lättare att gå ner. Men hon har också gått ner nästan 30 kg redan (två graviditeter) och då kan det blir lite tungt i slutet. Men vi ska kämpa. Och jag bryr mig inte riktigt om jag vinner eller inte, utan jag tror att det kommer att vara den där lilla sparken i baken för att fixa detta.

Varje vecka ska vi rapportera till varandra hur vi ligger till i vikten och då blir man ju extra motiverad. Går hon ner mycket en vecka kommer jag att bli taggad att köra extra hårt för att vara minst lika duktig...
Det känns så jävla bra.

Så nu under praktiken blir det 30 min promenad på rasten istället för att sitta och slappa, vilket är helt onödigt ( jag brukar dock sitta och hålla på med skolarbete men, en halvtimme kan jag undanvara), och det blir till att räkna och inte fuska med kalorierna.
Jag har skrivit i träningsschemat att jag ska springa varje dag denna vecka, och jag är självklart väldigt glad ifall jag lyckas men jag är även realistisk, men jag siktar på i alla fall 5 gånger.
Sen i veckan ska jag jobba två gånger i Stockholm, vilket innebär massa gratis kalorier som springer bort när man går med mat upp och ner för trappor (stadshuset).
På helgerna kommer jag nu lägga mina morgonpromenader, de blir inte av på veckodagarna och jag vill inte att jag ska bli besviken på mig själv. Så det blir då istället, blir nog bra.
Sen till det viktigaste och förmodligen det svåraste, bara unna sig på lördagar, som jag så duktigt har klarat av förrut. Jag tror att jag är motiverad nog att klara det, men jag är även osäker. Men det är bara att ladda upp med morötter och frukt på fredagarna och söndagarna. Så svårt är det inte om man bara vill.
Det bästa är att påskafton är en lördag, så jag behöver inte känna att jag förstör något då.

Detta blir nog perfekt då jag i slutet av denna månad ska åka på kryssning igen. När vi åkte nu i helgen fick vi en kupong där man fick åka billigare och vi slog till direkt. Nu försöker vi få med oss så många kompisar som möjligt så att vi blir ett gäng, och det kommer nog att bli riktigt roligt. Det blir då en slags undantagshelg, men på söndagen där är det hårda tag igen!




Heja mig! Jag ska kämpa tills jag spyr ;)

Inga kommentarer: