18 mars 2008

Helt slut

Kom precis hem från min kära morgonpromenad, som kändes mycket längre än timmen som det faktiskt var.. Idag orkade jag i alla fall gå utan att behöva sova en stund innan, vilket är skönt. Ska idag försöka mig på att gå ytterligare två timmars promenad.
Detta bara för att se hur mycket jag kan tappa på en dag, vägde mig imorse och ska sen väga det slutgiltiga i morgon. Till min besvikelse stod dock vågen idag på +0,5kg, vilket kanske inte är så konstigt eftersom jag inte riktigt varit helt duktig med kosten men ändå.. Hade hoppats på så mycket mer. Men kanske var det bra? Då kommer jag inte att smita undan med promenaderna idag, så som jag gjorde igår. Det var himla dåligt väder, blåste och snöade så jag kände inte för att gå då.

Jag börjar fasa inför helgen. En fyra dagars helg full med frestelser. Jag tänker tillåta mig ha två ätardagar, lördag och söndag, eftersom vi ska på påskmiddag hos sambons föräldrar på söndagen så det får bli en extra dag. Problemet blir ju fredagen och måndagen. Jag ska vara envis och gå morgonpromenad fredag och måndag (helst lördag och söndag också men jag räknar inte med det) och sen löpning i alla dessa fyra dagar. För även om det är lätt löpning kommer det att behövas, det är många kalorier som bränns.

Idag blir det inte så mycket mer än promenader tror jag. Ska skriva klart referatet till Nilson vilket tar en halvtimme eller så, och sen finslipa så mycket jag orkar på kappan. Nu tror jag dock att lite frukost skulle sitta bra..

Inga kommentarer: