17 mars 2008

Måndag

Det känns helt underbart att slippa åka in till Uppsala på hela veckan!!
Jag ska försöka gå så mycket promenader som möjligt, men förhoppningsvis ringer någon förskola också så man kan tjäna lite pengar.
Så idag sitter jag och fixar det ena och det andra med skolan så att jag verkligen har tid att jobba. Men i värsta fall har vi två dagar ledigt nästa vecka också så det ordnar sig.

Jag är positivt överraskad när jag idag tog mig an en uppgift jag trodde skulle vara riktigt svår (kappan för de som vet). Den var lättare att slänga ihop än jag trodde. Så nu har jag gjort ett utkast som faktiskt inte känns så långt ifrån klart. Ska bara lista ut med Vista hur man hittar fliken för att räkna tecken. Ord räknar den automatiskt, men jag behöver tecken! Är lite trött på Vista då det är så nytt och krångligt.. Men samtidigt tycker jag det är stilrent och snyggt så jag vill inte byta till XP heller.. Får se.. Någon gång måste man väl lära sig??

Imorse när jag gick upp med sambon var det tungt. Jag hade världens huvudvärk och inte alls motiverad att kliva upp 5.30. Men självklart gjorde jag det, pojken måste ju få sin frukost!
När han sen hade gått la jag mig i sängen, läste några sidor ur Nelson och sov från ca 6.45 till 8.15. Skönt, vaknade igen med huvudvärk, men medan jag snoozade bestämde jag mig för att gå morgonpromenad. Under tiden jag gjorde mig i ordning, vaknade jag till och huvudvärken försvann. Jag kom iväg ganska sent då jag var tvungen att ladda iPoden lite och lägga in nya, melodifestivallåtar att lyssna på! Gick 9.40, och gick i nästan en timme. Det var väl lite väl sent att gå utan frukost, kände mig lite lätt snurrig när jag gick men jag kom runt i alla fall! Imorgon ska jag försöka komma iväg i alla fall lite tidigare. Det blev liksom frukost runt elva.. När man annars börjar bli hungrig på lunch..

Hade tänkt att gå en promenad nu på eftermiddagen också.. men jag vet inte..
Det är inget motiverande väder, och jag måste städa lägenheten.
Men jag tänkte köra ett race, läsa klart Nelson, fixa klart det referatet, och köra lite snabbt med dammsugaren och sen se vad klockan blir. En timmes promenad borde jag hinna klämma in innan sambon kommer hem.

Ikväll tänkte jag testa nya laxköttbullar. Jag är totalt anti mot köpta köttbullar, men när de är gjorda på fisk tänkte jag att det kan vara ett enkelt och ändå nyttigt sätt att snabbt få i sig bra mat. Jag vet ännu inte hur kaloririka de är, har inte räknat ut det ännu men några borde jag kunna stoppa i mig!

Ska ta mig an boken nu då..
På återseende!

Inga kommentarer: