22 mars 2008

Glad Påsk!

Mitt i svullar-helgen, fylld med massor med god mat och äckligt godis. Nej, det är gott med godis men jag mår illa.. Usch... Och bara tanken på vad den fruktade vågen kommer att tala om för mig på onsdag.. Får mig att vilja gå ut och springa på en gång.

Jag har igår och idag gått på morgonpromenad innan frukost, och ska gå imorgon och på måndag. Allt för att kämpa kvar vikten från förra veckan. Klarar inte av ännu en veckas +, särskilt när min vän Madde som jag tävlar med hela tiden rasar i vikt. Jävla as.. ;)
Idag var vi även på gymmet. Det var en ynka halvtimmes träning och jag gick på bandet, men ändå. Vi är båda lite svaga och kraftlösa efter flera veckors sjukdom, och jag kände även att jag nog inte är riktigt frisk heller.. Så det blir nog ingen löpning ännu, men vi måste komma igång med träningen så jag för nöja mig med annan alternativ träning. Hoppas orka ställa mig på cross-rampen imorgon, för det bränner kalorier bäst.

Igår var vi på middag hos sambons mormor och morfar. Jättemysigt. God mat, faktiskt ingen påskmat, väldigt gott och trevligt.

Nu ska vi snart hoppa in i duschen och sen åka iväg till mina föräldrar för att förbereda påskmiddagen. Jag ska slänga ihop kalkonen med fyllning och allt vad det innebär, samt göra en slags Chilensk cheesecake, underbart god!
Så det blir en mysig kväll med familjen, och då släktingarna från Stockholm ligger sjuka och tyvärr inte kommer, blir det mysbyxor på.. skönt.. Slippa bry sig..

Ha en underbart trevlig påsk! Ät massor med god mat och svulla i godis!! ;)

Inga kommentarer: