11 januari 2008

Vad jag är trött på skolan just nu..

Fy tusan.. Har nu suttit i en vecka och läst papper efter papper och försökt få in något i min hjärna.. Och nu är jag less.. Vill inte.. Och det känns himla irriterande att nästan ge upp nu, för jag vet att jag verkligen inte kan det som jag måste..
Jag satt mig till och med och spelade in frågorna på datorn, förde över dem till iPoden och lyssnade ett tag. Tror faktiskt att det gav lite, och det känns ju bra att kunna vara lite effektiv även när man inte sitter och pluggar.

Har precis slängt ihop två satser med muffins, lite fredagsmys (självklart ska vi inte äta alla, blir till att ha i frysen, bra att ha när det kommer oväntat besök), och jag lyssnade då under tiden..

Igår njöt jag verkligen av att jobba.. Barnen var hur härliga som helst! Jag vill ju gärna jobba på en småbarnsavdelning, och igår jobbade jag med 4-5 åringar, och det är sån skillnad. Oftast brukar jag bara bli irriterad på de ungar som inte har något hyfs eller respekt för de vuxna (får man säga så som blivande lärare?), men de här var guldungar allihopa.
Jag satt mest och läste för dem, och jag tycker det är så mysigt. Och vilken skillnad att läsa en bok för en femåring som klarar av att sitta still och lyssna och faktiskt förstår vad som händer, till skillnad till en tvååring. Väldigt roligt att få vara med om det.
En halvtimme innan jag gick hem låg vi i ett myshörn med kuddar och tjocka mattor och barnen kom en efter en och låg sig omkring mig. En av barnen låg och kramade mig medans jag läste. Jag bara njöt och verkligen insåg än en gång att jag verkligen kommer att älska att arbeta med barn! Dessutom fick det mig att längta efter en egen, men det får vänta några år..

Nu ska jag lägga mig på soffan och lyssna på tentan tills sambon kommer hem. Då blir det tacos.. Mums..

Inga kommentarer: