9 januari 2008

Snart spinning

Jag har precis ätit lite inför dagens pass på gymmet. Väldigt lättad över att kunna tala om att idag är inte huvudvärken lika illa. Jag är mest bara trött. Och idag har jag sovit som tusan. Började imorse efter sambon stuckit att läsa lite, för att förhindra att ligga och vända på mig som gårdagen. Jag läste en tredjedel och la sen ner papprena, för jag kände mig trött, dock höll jag ju inte på att somna vilket är något jag förmodligen måste göra. För där låg jag en timme och vände och vred mig, så när klockan ringde, ställde jag fram den en halvtimme (precis som gårdagen) och DÅ kunde jag somna.. Så det blev att jag snoozade ett bra tag..
Och ändå vilade jag mitt på dagen.. Jag tror jag blir trött att mitt pluggande, och en liten tupplur här och var skadar väl ingen.. Dock känner jag mig inte så värst pigg efteråt, men upp och rör på mig så är det lugnt!

Jag har idag varit iväg och handlat lite mat, och passade då på att handla till fredagen också så jag slipper åka iväg något mer.
På vägen hem ringer telefonen, och en förskola behövde folk imorgon. Jag tvekade länge, jag behöver ju plugga... Men jag sa ja. Jag behöver pengarna, jag behöver komma in med en fot på fler förskolor för extrajobb och sen tror jag att det kan vara bra att ta en dags vila från pluggandet. Satt och förhörde mig själv en stund nu, och insåg att jag kunde ganska mycket. Nu lägger vi in en högre växel inför fredagen och så fixar jag det här!!
Sen ska jag nog kika på det lördag och söndag (har inte råd att vara ledig helt), och sen köra järnet måndagen, dagen innan den stora hemska tentan.

Jag har idag faktiskt träningsvärk efter gårdagens styrkepass. Jag körde lite halvtungt och är glad att jag känner av det. Får se om det känns något i benen efter dagens pass.. Ska bli skönt att verkligen svettas ordentligt!
Sen ser jag fram emot morgondagens Body Pump pass, där alla muskelgrupper nästan gråter av smärta (i love it!), dock är jag inte så glad över tiden, passet början 19.30 vilket jag tycker är lite för sent, men bara denna vecka. Får ta något av de andra passen nästa vecka, jag vill bara vara med på realesen så..

Nej, ska byta om och plugga lite grann innan jag ska springa iväg till gymmet!

Inga kommentarer: