23 januari 2008

Heath Ledger och Tårtbak


Jag känner mig lite smått stressad och har väldigt mycket i mitt huvud just nu..
Det är mycket inför morgondagen (födelsedagen) och lördagen då det ska firas, och samtidigt början på en ny kurs.

Läste precis en artikel på Aftonbladets hemsida. Heath Ledger är död. Vilken jäkla tragedi och så himla tråkigt. Det är klart att man inte blir berörd på det sättet som om jag känt människan, men jag bryr mig ändå. Han var en fantastisk skådespelare som gjorde filmer jag verkligen gillade att se, och han var otroligt snygg. Men det värsta är ju att han bara var 28 år, och lämnar efter sig en dotter, vilket är tråkigt. Så till hans heder ska jag nog slänga fram en av hans filmer, och titta på i veckan.

Jag steg idag upp kvart över fem för att sätta igång med tårtan. En helt underbar chokladtårta från Nigellas recept, men den tar lite tid att göra. Man gör två stycken tårtbottnar och de måste svalna helt innan glasyren slängs på, för annars smälter den. Och eftersom jag efter skolan redan ska göra en smörgåstårta, kände jag att bottnarna får jag göra på morgonen.

Blev vilodag igår. Sambon var inte så sugen på att träna och jag hade träningsvärk i princip överallt så jag visste inte vad jag skulle ha kunnat träna (ingen löpning denna vecka, då jag i helgen känt mig lite hängig så jag vilar för att inte bli sjuk till födelsedag/fest), så vi stannade hemma. Skönt. Jag sprang runt och förberedde dagens bakning (annars vet jag inte när jag hade fått gå upp), och kunde knappt ta det lugnt.

I måndags körde jag ett nytt pass på gymmet. Kvinnlig styrka, riktigt roligt och intressant. Uppe på scenen står en härlig instruktör, gravid i 26 veckan och det var så motiverande och inspirerande. Men det var lite knipövningar och sånt, och verkligen bra. Trodde inte att jag skulle känna något dagen efter, för det är inte som ett Body Pump pass utan mer att man går igenom hela kroppen. Och det kändes bra. Det är ett pass gjort för de som är gravida, ska bli gravid eller bara vill ha grundstyrka. Och jag kände att det passar mig. Jag tränar mycket just nu för att bli så vältränad som möjligt för att jag lättare ska komma tillbaka efter graviditeten, och dessutom blir födseln lättare också.

Inser nu att jag har lite tid över och ska nog slänga ihop "smeten" till smörgåstårtan. För jag vet att när jag kommer hem så kommer jag vara trött så det är skönt om det inte tar hela kvällen. Dessutom ska jag träna så det får inte ta för lång tid..

Inga kommentarer: