28 januari 2008

Lite vila tack!



Fy och blä...

Har suttit här i köket sen halv sju... En paus på 45 minuter framför tv:n klockan tre, men annars har jag kört på som fan.

Jag har läst massor och sen skrivit två ganska jobbiga referat. Vet inte ens om det blev bra. Känns som om nu är det nog. Jag har gjort tillräckligt mycket och jag orkar inte mer idag. Får kolla igen imorgon.

Förra veckan och denna helg har varit helt sjukt mycket att göra..


Panik dagarna runt födelsedagen med noll vila och i lördags var det att fira med kompisarna (väldigt roligt) och sen en vad som tycktes vara världens kortaste söndag igår...

Jag känner mig inte utvilad, och imorse mådde jag pest, förkylning på G tror jag. Men men, jag kämpar på.


Det är riktigt mycket i skolan, och ännu mer frågetecken så man blir rätt trött i huvudet.

Jag ska jobba på onsdag, Årets Kock, ska bli skitkul! Så då ryker en dag till!

Men i helgen.. Då blir det bara vila. Och semelbak..

Idag började jag för övrigt att räkna kalorier igen. Och efter nästan en veckas gottande är blodsockret lite halvvågigt.. Men det ordnar sig. Nu är jag redo och verkligen laddad. Inga fuskisar och det ska bara kämpas! Träningen är redan igång så nu gäller det att låta bli godsakerna fram till lördag. Men hallå! Det är faktiskt inte så långt dit! Jag är så motiverad och jag VET faktiskt att jag kommer att klara detta.

Det finns liksom ingenting som skulle göra att jag tar fram ursäkterna igen. En dag i veckan räcker. Speciellt om man ska gå ner i vikt.

Det enda som blir undantag innan sommar är Påsk och sambons födelsedag (maj), så inga problem! Kämpa hårdare då för att bli klar innan dess!

Vi får se hur lång tid det tar men det finns liksom ingen anledning till att käka som jag tvingar mig att göra. För det är faktiskt inte alla gånger så gott.

Men jag kan se ett riktigt ändrat beteende i mina matvanor (det är alltså godsakerna som ställer till det), där jag tar mindre portioner även om jag får äta mer. Bra gjort Sara!

Nu måste jag städa undan lite här i köket innan sambon kommer hem.

Sen iväg och träna!





Inga kommentarer: