17 januari 2008

Bullbak

Jag håller på att baka bullar till min mormor. Degen har snart jäst färdigt och då är det dags att göra de små rackarna..

Jag var helt otroligt lycklig och fridfull i morse, ja det är väl inte dåligt nu heller men då sprudlade jag nästan. Jag vaknade skittrött och ville verkligen inte gå upp. Men när sambon åkt så satte jag iPoden i öronen och lyssnade på riktigt bra musik. Genast blev jag peppad och riktigt igång! Jag gick till gymmet runt halv sju, sprang i en halvtimme och gick raskt i en halvtimme... Hur skönt som helst. Nästan med ett leende på läpparna. Också helt underbart att nästan vara ensam på gymmet. Efter det så la jag mig i solariet i 20 minuter (gratis idag) och det var underbart skönt. Jag höll som vanligt på att somna, och blev då ganska trött igen..
Men väl hemma försvann det igen. Jag gjorde inte så mycket, ät frukost och duschade och åkte till de små liven!

Jobbade i tre timmar, ganska jobbiga timmar med mycket tjat (väldigt opedagogiskt), och sen iväg att handla inför födelsedag och dagens bullbak.
Jag handlade i drygt en timme.. Dessutom blev det problem när jag skulle betala. Jag har en sån där som man "blippar" med, och jag fick avstämning, just idag med alla saker, är det inte alltid så!? Och sen blev det fel med det.. Med många om och men så gick det bra.
Så bullbaket kom igång lite senare än jag tänkt. Men det gör inget. Bara jag hinner träna..

Vägde mig förresten imorse. En minskning på 0,5 kg. Det tycker jag är bra, även om jag kanske förväntade mig lite mer. Men, det är ju också så att jag just nu inte räknar kalorier utan kör lite mer på känn, och ja det verkar ju funka. Rätt håll i alla fall. Men efter födelsedagen och allt, så tror jag det blir att försöka räkna igen. Måste faktiskt.

Nu måste jag ta tag i degen..

Inga kommentarer: