28 augusti 2013

Så jäkla arg!!

Ahhh. Suck. Vad fan.

Idag har jag gått och oroat mig för läkarbesök. Skulle in och operera min ena tå för nageltrång och var nervös för bedövningen (för resten känner man ju inte).
Kommer dit (hit) och han sätter igång. Det gjorde faktiskt jävligt ont. Kände hur det började bli bedövat när han märker att det var adrenalin i bedövningen.
Sköterskan går ut för att kolla något och han ser orolig ut och säger ingenting. Går ut ur rummet och säger fortfarande INGENTING! ! Trots att jag frågade honom vad som händer. Man blir ju fan orolig.
Tillslut kommer sköterskan tillbaka som förklarar att det absolut inte är någon fara utan att drt kunde bli en mer blödningsrisk typ. Hon hade frågat läkare om han berättat för mig och han svarade ju nej så hon kom in. Tack och lov för det.

Jaha. Läkaren går och ringer nån jourhavande kirurg för att se om han kunde fortsätta. När han kommer tillbaka får jag svaret att nej. Du får boka ny tid. VA!?!?
Och som om det inte räckte- du ska också vara kvar här en timme. SKÄMTAR DU! ?!?
Bara för att ha koll på tån. Suck.

Jag har problem med båda tårna och tänkte det var jäkligt smidigt att ta ena nu när maken har semester. Att boka om är ju inte lika enkelt när mannen jobbar i Stockholm och jag är ensam med bebis. Suck suck suck. .

Så tröttsamt. Fick dock rådet av en av sköterskorna (som var så snälla och rara) att byta till en annan läkare som var duktig. Dock var han inte på plats förrän slutet av september men det får väl vara.

Ahhhh. Nej. Kul. Och inte hann jag äta någon ordentlig lunch och tänkte att jag snart skulle vara hemma igen.. Aja. Får slänga i mig något när jag kommer hem.

Tio minuter kvar. Längsta timmen i mitt liv. .

Inga kommentarer: