9 maj 2012

Snart helg igen..

Men jag tänkte först berätta om helgen som varit! :)

Sambon som fyllde i fredags var mycket nöjd med alla presenter - och jag visste nog det.
Jag började med att gå upp och åka iväg till affären för att inhandla färskt bröd till den lilla frukostbuffen som jag dukade upp i uterummet. MYSIGT!

Där öppnade han sina presenter.
Det var ett belgiskt våffeljärn (som vi provat men blivit lite besvikna på.. men vi ska prova ett annat recept och tror guld på det ), två fina blommor att plantera ut i rabatten, ett par träningsskjorts, ett album med bilder på min kära från 1års ålder till studenten och sist men inte minst - en hotellövernattning i Örebro.

Vi såg något program på Bygglov nån gång där de visade Örebro slott och det var så fint så det kändes som en lagom grej att göra. Vi lägger ner så mycket pengar på trädgården just nu och vill göra det så jag ville inte att det skulle gå åt hur mycket pengar som helst..
Och det var helt magiskt.

Örebro centrum är ju inte stort, men där bodde vi, fem minuter till slott och restaurangen som vi åt på.
GRYMT bra! East West heter restaurangen. Alltså vilken service, vilken mat... ojojojoj..
Vi satt vi två på restaurangen i 2,5 timme! Har nog aldrig hänt förut.. :)
Vi hade det verkligen riktigt trevligt. Och eftersom de främst är inriktade på sushi och inspiration från Japan, (vi äter inte sushi men deras grill var GOD!) så provade sambo både whiskey och öl från Japan. Ändå rätt coolt..

Sen blev det bio - och vi såg på Hunger Games. Väldigt bra film även om den kanske kunde ha varit bättre. Inte WOW, men helt klart bra. Dock 2,20 lång och efter restaurangbesöket var man bra seg så vi gick till hotellet och däckade.. :)

Helt klart en underbar upplevelse och det är viktigt med de små sakerna...

Inga kommentarer: