7 januari 2010

Torsdag


Trött... lite hängig.. men förväntansfull.
Jag har så mycket att se fram emot. Så mycket att längta till. Så jag är lite sprallig. Mest hela tiden. :P

Igår fyllde morfar år. Och jag tänkte ta på mig alla kläder jag ägde (kallt) och knalla bort till minneslunden en stund. Men då hela dagen försvann bara för att man skulle testa ett annat gym så funkade det inte. Dessutom mådde jag allt utom bra när jag kom hem. Men jag tänker på honom och får gå en annan gång helt enkelt.

Idag ska jag jobba på maxi 11-19. Näst sista passet någonsin som jag jobbar mitt i veckan. Sen är det bara varannan söndag som gäller. Lite trist när det gäller vissa saker, såsom att jag inte kommer träffa mina kära arbetskollegor lika ofta :'( Men också skönt att kunna jobba heltid på ett ställe. Bli vuxen liksom. :)

På lördag är det då examensceremoni. Vi ska vara i Universitetsaulan, hur skjuttsingen vi ska hitta dit är en annan femma.. Vi ska marchera in eller nåt till musik, få ett symboliskt kuvert, en lärare ska tala, och ev en student, (funderade själv på att tala men HA! nej jag tror inte det), de anhöriga får se på och det blir lite av en rolig grej bara. Jag tar bara med mig sambo och föräldrar så..

Jag tror jag vet vad jag ska ha på mig, men vet nog inte förrän lördag då jag står där och ska klä på mig. Har en miljon olika klänningar som är skitsnygga, dock kommer jag inte i ens hälften. Blir så när man är lite tjock. Hihi.. Nej men ärligt. Jag kommer inte i dem och det är ingenting som jag ens behöver fundera på varför. Men det kommer. Jag kämpar och håller på. Snart så.

När vi är tillbaka i Enköping ska jag och mina två vänner som också pluggar som också bor här gå ut och äta. Har egentligen inte råd för fem öre, men hur ofta tar man examen!? Behöver ju kanske inte lyxa till det som fan men lite grann unnar jag mig. Blir mysigt.

Gjorde jättegod mat igår. Eller ja, såsen till var väl det som gjordes, allt annat skötte sig självt :P
Jag gjorde lax i ugn, kokade potatis och gjorde två såser till. En pulversås på Lemon&Dill, och en med bara cremefraiche och fetaost och lite färskmalen vitpeppar. Underbart gott!! Det är så att man faktiskt (gör det en på trettio kanske) längtar till att äta min matlåda idag. Mums!!

Nu ska jag vila lite så jag har ork att jobba och förhoppningsvis träna också. Har inte tid att ligga på latsidan. Här ska det kämpas!!

1 kommentar:

Sanna sa...

Hej, nu kan jag skriva :) Hur mår du idag? Trivs du bra på maxi? Jag har också jobbat idag, men snart blir det träning. Va spännande med examen, jag vill också !! :) Kram!