12 januari 2010

Dag två

Jag är inte alls så trött nu som jag trodde att jag skulle vara.
Klockan ringde imorse 3.37. Inte alls okej. Men jag var inte heller så trött imorse.

På bussen vilade jag för att inte bli så trött på jobbet. Blundade och blundade. Somnade aldrig. Tänkte om och om igen, ska jag ta fram uppsatsen istället? Men gjorde aldrig det. Gissade som jag alltid gör vilken kurva vi åker i, kikar med ena ögat och får bekräftelsen att jo visst det var rätt.
Kom fram till Uppsala jättetidigt, inte så konstigt vem vill åka buss innan fem? Kom till busscentrum och det var 17 minuter tills bussen kom. Men jag njöt av att det inte var SVINkallt, utan kunde faktiskt knalla runt i folktomma Uppsala utan att frysa. Gick till ån eller vad det är, och tog lite kort. Hade kunnat blivit väldigt bra om jag hade en "riktig" kamera. Men det var mysigt.
Kom fram till jobbet tio i sex och vi öppnar halv sju. Jag satt med en kopp te och läste uppsats. Hur underbart som helst!

Dagen på förskolan har idag inte varit lika rörig. Vi fick igång samlingen jättebra (tack vare mig om man får säga så) och det kändes bra. Det var ganska få barn idag, men det är skönt för då hinner vi fixa rutiner så de sitter innan alla 27 barn är där samtidigt. Efter samlingen gick jag och Lina ut med våra barn på gården. Och inte ens där frös jag, väldigt förvånad. Sen fick jag mysa när vi åt lunch, jag hade bara två av mina sex barn där så det var bara vi tre.

Nu måste jag läsa, har varit hemma ett tag och inte läst ännu. Och ikväll ska jag läsa allt. Imorgon ska jag träffa Mattias och prata ihop oss.

1 kommentar:

Sanna sa...

Oj va tidigt, stackare, du är jätteduktig som orkar! Är det roligt att få jobba?