5 januari 2010

5e januari

Tiden går. Och idag är det tisdag. Ser fram emot en ledig dag imorgon.
Tänkte åka lite snowboard imorgon men Rebecka kunde inte så det blir vila, mys och en tur till Västerås för att träna på Njoy. Det var något erbjudande nu där de har öppet för alla inom "den här klubben" som mitt gym ingår i. Så vi ska testa.

Ska strax göra mig i ordning, börjar jobba ett och ska innan dess knalla upp på stan för att köpa linsvätska och kanel.

Det blir jobb på Maxi denna vecka idag, torsdag, fredag och söndag.
På lördag är det examensceremoni i Uppsala. Av 260 elever är 60 anmälda. Lite trist, och beror väl mycket på att vi har en ceremoni innan vi är färdiga men jag tycker det ska bli roligt. Ingen aning om vad jag ska ha på mig dock. Får väl vända ut och in på garderoben.. :)

Igår lämnade vi in uppsatsen. Vi satt i två timmar och ändrade lite detaljer, meningsuppbyggnader, men vi är väldigt less på detta just nu, vi vill vara klara så.. Men jag börjar bli väldigt nervös inför examinationen. Håll tummarna att det går bra.

På senast fredag får jag tillgång till de sex övriga uppsatser jag måste läsa igenom och kunna för att kunna kritisera på opponeringen på examinationen. Så under min första vecka på jobbet ska jag läsa och verkligen KUNNA alla uppsatser och dessutom sitta ner med Mattias och diskutera allt. Jag ska också hinna träna. Och sen blir det lördag, förmodligen fortare än jag vill, och det är dags. En dags vila blir det då. Mina kära söndag. Och då missar vi lilla Ammileas dop. Men det får vara så, jag orkar bara inte. Måste få vara ledig en dag.

Inför jobbet har jag MASSOR av övningar, lekar och sånt som jag vill göra med barnen. Massa bra. Längtar som tusan!!

Och jag måste fixa photoshop, eller åtminstone kolla upp om Lightroom funkar.. (en liten påminnelse till mig själv)

Nej nu måste jag iväg.. :)

Inga kommentarer: