12 juni 2009

Trist väder

Jag skulle helst vilja njuta av mitt sommarlov med sol, värme och färg på kroppen... Men icke! Måste det regna VARJE dag??!! Såå tråkigt..

Sambon är hemma igen och jag är spralligt glad över detta.. Så himla lycklig.

Sommarlovet har hittills varit rätt händelselös.. Jag har jobbat sådär lagom mycket och tränar på duktigt. I tisdags var jag dock i Stockholm och träffade min goda vän från Umeå. Hon är på besök här hela veckan. Vi strosade runt, provade roliga kläder på H&M och åt god lunch.. Bara umgicks och hade det riktigt trevligt! Tack Tess!
I onsdags åkte jag in till storstaden igen, men bara för att bli upphämtad av sambon och åka vidare till Barkarby, där vi tänkt sätta sprätt på skattepengarna på kameran vi längtat efter. Där fick vi reda på att priset vi sett var bara för huset, och objektivet till kameran kostade 6000kr, vilket blev en totalsumma på lite för mycket än vi tänkt oss.. Så vi väntar lite. Skittrist. Vi hade tänkt att ta med den till Gotland för att lära känna den ordentligt, men det får bli sen då..

På gymmet har vi en spinningutmaning. Man får olika poäng för olika saker, såsom 1poäng för deltagande i ett pass och så kan man få upp till 5 stilpoäng. För att få dessa stilpoäng har jag inhandlat en söt badring i form av en krokodil och armpuffar med motiv av Nalle Puh och Tiger. Det blir självklart lite pinsamt kanske, men jag är tävlingsmänniska och vill gärna få lite extrapoäng, då jag missar en del pass då jag jobbar kväll.
Vinsten är Räkfrossa för två! Tänkte ändå åka den båten så det skulle passa bra :)

Nu är det dags att klä på sig och åka iväg och jobba, tyvärr världens sämsta tid 12-20 ungefär som jag jobbade igår 13-21, de tiderna är världelösa, för hela dagen försvinner. Man hinner ingenting. Aja, så är det..

Inga kommentarer: