2 maj 2008

Såå skönt med ledigt








Valborg var riktigt mysig och trevlig. Tråkigt dock att det fina vädret som var hela dagen försvann lagom till middagen. Under tiden vi grillade stänkte det lite regn på oss och det var några som tyckte vi skulle gå in och äta men vi var några som också tyckte att vi skulle äta ute, det är ju ändå det som är hela grejen. När vi sen satte oss ner för att äta var det uppehåll. Mycket gott och trevligt. Efter middagen ställde vi oss vid grillen och grillade lite mashmallows.
Sen var det bara spel som gällde. Vi hade riktigt roligt och det var trevligt.

Jag hann inte med någon träning i onsdags, det var fullt upp med städning inför middagen. Tänkte gå både morgonpromenad och springa igår men det blev inte av det heller. På morgonen hade jag så ont i ryggen så jag hoppade över det. Sen vaknar sambon med nästan feber och mår ganska dåligt och jag inser att om jag ska iväg och springa 8km så kommer jag komma hem med nedsatt immunförsvar och säkerligen bli sjuk jag också. Så det blev en hel latdag och det var skönt.

Idag var jag ute på morgonpromenad och det var trevligt. Hade varit mycket bättre om solen kunde kika fram men det var åtminstone inte kallt. Jag ska om några timmar gå och springa, sambon känner sig fortfarande lite hängig så jag får gå själv.

Idag är det den 2 maj och den andra dagen i mitt sockerförbud. Igår drack jag duktigt en latte utan socker (där brukar det bli en hel del...) och tycker inte att det är några problem.. än. Men jag kommer nog att få kämpa. Speciellt när man tänker att jag inte får äta någon choklad förrän juni. Men det kommer att gå bra, jag är en grymt envis person och nu har jag bestämt mig!

Nu ska jag se om vi kan dra fram någon bra film och kika på.. Bara njuta av att vara ledig.
Med detta härliga vårvädret, när det är grönt i träd och buskar, känner jag mig bara lycklig! Jag är glad hela tiden, och livet är härligt!!!

Inga kommentarer: