2 mars 2008

Kryssning

Det var underbart skönt och riktigt trevligt!
Vi tog det lugnt, åt gott och bara umgicks..

På kvällen gick vi först till hytten och softade lite, kollade lite på tv och väntade tills taxfreen skulle öppna och vi skulle inspektera lite.
Senare gick vi till middagen på A la carte-restaurangen. Där beställde jag en fördrink, en timjanstekt oxfilé med rödvinssky och vitlöks- och rotsaksgratäng. Det var helt UNDERBART! Köttet var en fröjd och hela min mun och mina smaklökar hade fest. Det var två stycken medaljongbitar av köttet och jag kände efter den första att jag var redan riktigt mätt, tyvärr slutade jag inte äta för att det var bland det bästa jag ätit så jag fick väldigt ont i magen.
Men det släppte efter lite dryck i magen.
Jag beställde chrevreostgratinerade bär till efterrätt och det var himla gott och annorlunda. Dock hade jag velat haft den varm, i alla fall osten men det var gott ändå!

Efter det gick vi runt på båten och kikade innan vi gick tillbaka till hytten och bara slappade. Vi var inte där för att festa och tänkte inte göra det heller. Så det blev tidigt i säng, men det var såå skönt. Faktiskt sov jag riktigt bra också, vilket jag typ aldrig gör när jag sover borta.

På morgonen gick vi iväg till den Tropiska frukosten. Mysigt värre! Det var mousserande vin, vilket kändes exakt lika lyxigt som jag tänkte mig att det skulle göra. Vi åt skaldjusomelett, kycklingspett, plättar med lönnsirap, smörgås med salami och brie, varm grillad panini med ost, skinka, tomat, yoghurt, goda juicer; min favvo- guava, och massa färska frukter. Jag åt alldeles för mycket och inte riktigt så nyttigt, men vad gör det? Jag var inte där för att äta nyttigt utan för att njuta, och passa på att unna mig. Annars hade jag kunnat ta mig en löprunda på joggingdäcket längst upp.

Senare gick vi till solen. Vi satte oss på en solstol framför något som såg ut som en gigantisk lampa med massa smålampor i, och det var riktigt varmt. Jag vet inte om man fick så mycket färg, men det var skönt. Sen satte vi oss en stund i jaccuzin och njöt. Tyvärr var det separat bastu så vi fick duscha och mysa i bastun själva, men det var skönt det också. Från duschen och bastun var det utsikt ut, panoramaglas, vilket var underbart, trist dock att det var grått och regnade men ändå!

Vi avslutade allt med lunchbuféen, som tyvärr var en stor besvikelse. Väldigt litet utbud och det som fanns var ingen höjdare. Tyvärr. Men då vet man till nästa gång.

Allt som allt, en riktigt underbar resa och mysigt som tusan!

Inga kommentarer: