7 januari 2008

Redan 7 dagar in på det nya året...


Detta året kommer säkerligen gå lika fort som det förra..

Jag är hemkommen från Paris och är tröttare än någonsin. För första gången sen i början av mitt tonårsliv, har jag vänt på dygnet. Vi brukar vara duktiga på att gå upp hyfsat tidigt trots att vi är lediga, just för att man inte vill sova bort hela dagen. Men nu..

Kändes riktigt jobbigt att gå upp i morse med sambon, och jag läste lite till tentan efter han gått, sen vilade jag en stund. Och som vanligt kände jag mig nästan piggare innan jag vilade än efter..

Men det blir väl bättre, sitter och äter/dricker yoghurt så ska jag läsa igenom så mycket som möjligt innan jag ska iväg till Uppsala.
Ska först träffa en kompis, en gammal fadder från nollningen, och sen till skolan för ett möte.
Kommer säkerligen slockna på bussen, och jag hade faktiskt planerat att plugga, men det kanske är lika bra att vila lite så kan jag plugga mer sen, pigg.

Paris var underbart, och jag är såå nöjd med resan. Vi åkte med två av våra bästa vänner. Vi gick runt med våra guideböcker och såg faktiskt allt som man "ska" se och lite till. Väldigt fantastiskt att se, otroliga byggnader. Måste ta och åka dit på våren eller sommaren för att förmodligen se ett helt annorlunda Paris.

Men hela resans syfte, att komma bort från skolan, funkade. Tänkte inte en gång på skolan, och det känns skönt, att kunna ta en paus, för det behövde jag.

Nu har jag en vecka på mig att lära mig typ världens största tenta. Känner lite panik. Men det gör jag ju alltid, men just det att man vill inte kugga och ha dubbelt upp att läsa. Blir så jobbigt, det är mycket att göra som det är ändå! Vi får se hur det går..

Träningen sparkades igång i torsdags, där jag körde överkropp och på fredag ben.. Och jag kan tala om att det kändes att jag levde. Vilken träningsvärk! Helt otroligt, och ändå tog jag det lugnt.. Igår blev det promenad på bandet eftersom jag knappt kunde gå med träningsvärken i benen, passade på att plugga lite samtidigt.

Ikväll är det release på nytt pass i RPM (spinning), och det ska jag gå på, och förmodligen sen däcka hemma, av utmattning..

Denna vecka kommer inte att bli lätt..

Men men, måste ta mig i kragen och läsa på.
På återseende!




Inga kommentarer: