15 oktober 2012

Möhippa

Ja då var det min tur!!
Jösses vilken lördag! :)

Jag hade för länge sedan tackat ja till att följa med Bea till Västerås och invigningen av en ny träningsanläggning.
Det tog lång tid, för bara några veckor sen kom jag på att det kanske inte alls är det utan möhippan. Men ju mer tiden gick, desto mer information fick jag av Bea om den här dagen. Så jag var väldigt osäker..

Nåja. På morgonen gick jag och packade min väska inför den dagen- fortfarande med en liten liten aning om att det kanske inte var det som skulle hända.
Sen ser jag bilen. Det är inte Beas bil. Jag ser också ett gäng tjejer som smyger fnittrande förbi häcken in mot trappen.

Öppnar dörren. Får en kamera rakt upp i ansiktet (tog kort alltså).. Jösses. Trots att jag var beredd (typ) så blev jag typ chockad. Lite tårar och skakade i händerna (och jag skakar aldrig..).
Vilka tjejer!!

Jag fick under dagen olika biljetter med ledtrådar till vad vi skulle göra.
Först ut var Fångarna på fortet (Arosfortet i Västerås). Vilket jag älskar!! Olika celler med olika grejer som ska göras/lösas.
Riktigt roligt. Man var helt slut efteråt.

Efter att vårt lag vunnit (såklart) blev det typ den godaste kycklingsalladen nånsin till lunch. Snacka om matkoma efter det.

Sen nästa biljett. Jag funderade i bilen och det jag gissade på ville jag verkligen skulle vara fel gissning. Jag gissade nämligen på att vi skulle stoppa fötterna i ett bad med fiskar...
Jag hade rätt...

Hua vad otäckt det var!! Ett tag.. Riktigt häftigt att man fick prova. Det kändes som om man stoppade fötterna i riktigt bubblande (kolsyra) vatten. Coolt.

Sen var det lite bad, bastu, dusch och upp-piffning.
Och den nästa och svåraste biljetten kom jag på en bit på vägen. Så himla finurliga! :)

Det blev tre rätters lyxmiddag hemma hos Hanna. Såå underbart gott!!!
Där blev det också lite lekar. Skitkul!! :))

Under hela dagen fick jag öppna olika paket. Alla hade tagit med sig ett paket som skulle representera vår vänskap.. Vad svårt det var att gissa!! Mycket fina och luriga saker.

Jag kan omöjligt bli mer nöjd med dagen och blir rörd och verkligt varm i hjärtat när jag tänker på dessa underbart fina tjejer som gjorde allt detta för MIG. All kärlek till er!!

En helt perfekt dag i min smak!! ;)

Skickad från Yahoo! Mail på Android

Inga kommentarer: