23 maj 2012

Uppdatering ;)


Ja så då var uppdateringen igång! Tyvärr kanske jag inte kommer ihåg allt som hänt, men det går ju alltid att lägga till och lägga upp nån annan gång (om det är så himla viktigt vill säga..).

Men jag börjar med Vårruset. Efter kaoset med min rumpmuskel och det faktum att jag endast kunnat springa i två veckor var det detta år ingen jakt på förbättrad tid som jag alltid försöker med, utan mest att ta mig runt banan.
Och vilken lycka och förvåning när jag springer i mål.. Jösses! 28 minuter!!! Jag fattar ingenting.
Haha. Skitroligt juh. Min rekordtid är 27 minuter. Så då fattar man hur bra det var.
Det som gjorde att det gick bättre är ju självklart att jag inte har lika mycket Sara att springa runt med. Jag är fortfarande långt ifrån den vikt som jag vill ligga på men de ca 5kg som jag hade extra förra året gör STOR skillnad. Så härligt var det.
Längtar redan till nästa lopp. :)

Första bilden (Ladies night) var så att man skulle ta en bild på en själv och grabbarna, lägga ut på Facebook och få 5 st Likes. Då fick man en goodiebag. Och det fick jag! Skitkul. Det var snygga solglasögon, en liten mugg och en CDskiva med Martin Stenmark (WOHO). Så jag är nöjd. :)

Annars är jag överlycklig över att sommaren kommit med värme! Även om jag tycker att i slutet av maj borde det vara varmare på morgonen än 6 grader.. Aja, man kan inte få allt.
Imorse gick jag morgonpromenad med underbara Bea, tog hälsostigen i stan. Mycket trevligt.
Efter att tagit en paus från morgonträningen då allergin var som värst, har jag haft svårt att komma igång igen. Så jag tänkte köra lite med Bea. Då kommer man ut i alla fall. Även om jag borde springa på morgonen istället... :P

Det mest deprimerande är ju att under tiden som jag nu inte gått morgonpromenad har jag kanske slarvat lite med kosten, absolut inte mycket - jag kan slarva MYCKET mer, men ändock slarvat. Och som ett brev på posten och TACK för detta - har jag gått upp allt igen. Helt galet.
Sambons kommentar : Du har så himla lätt att gå upp i vikt. NÄHÄ... Man blir ju trött.
Man får slita som ett djur för att gå ner nått hg och sen vänder man ryggen till en sekund och har gått upp det igen.
Och grejen är ju att ibland måste man kunna ha perioder där man slarvar... men tydligen inte. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det. För att kunna unna sig är verkligen viktigt. Leva lite liksom.
Aja, jag kör på nu och försöker vara ordentlig och strikt och träna massor så ska det nog bli bra.

Jag tänker gå ner 5 kg till Alexander och Annelies bröllop den 7 juli - det bara måste bli så. Och det är ju en bra början.

Och jag har varit iväg till Västerås för att träffa gamla fina barndomskompisar. Pernilla, Maria och Sara.
Oj så trevligt. Mycket minnen. Det var nog en sju år sen vi sågs allihop.
Hoppas det inte går sju år till innan vi ses igen.

Ja så sitter jag här, myggbiten på hela händerna och det är lite drygt. Kliar som f*n..
Igår när vi var uppe i skogen för att laga mat, möttes man av ett helt stim av mygg (kan man säga så?!), i alla fall så drog jag upp jackan helt, på med luvan och försökte vifta bort så mycket som möjligt.
Jag är en riktig myggmagnet. Och det är en egenskap jag gärna blir av med.
Men händer och fötter tog sig en smäll. Har lagt ner en myggroll i jackan så det blir till att dra på den nu. Drygt. Den tråkiga delen av sommaren.

Aja, redan onsdag och helgen närmar sig. Den innehåller som alla andra helger innehåller just nu.
TRÄDGÅRDSFIX. Och det är verkligen roligt. Jobbigt men roligt. Det börjar sakta men säkert att bli ordning. Kom förbi på fika vettja! :)


Inga kommentarer: