25 maj 2012

Bikini.. Suck..

Det var dags för den årliga bikinin att införskaffas.. Och det är verkligen inte roligt.
Det är då man verkligen inser hur mycket man vill få den där formen man kämpar efter..
 
Jag kan dock konstatera att antingen har jag blivit tjock och brösten gigantiska eller så har det roliga mini-modet hitta bikinin också! Fanns ju inget som passade! Drygt.. Fattar mig inte på kläder nuförtiden. Allt ska vara minimaliskt, så de storlekarna man alltid haft - det går inte utan man måste gå upp i storlekarna - och bara det gör juh att man känner sig stor..
 
Jag kom dock hem med en..halvt nöjd.. Usch.. De är duktiga på att få ner självförtroendet.. :/
Jag bjuder på "tjockisbilden" - jag menar det är ju så här jag ser ut. Gilla läget?
Nej knappast. Jobba på att förbättra istället. Usch.

Skickad från Yahoo! Mail på Android

2 kommentarer:

yris sa...

Vet du vännen? Det jag kommer att skriva nu kanske känns som en klyscha för dig. Men det tar jag....

Jag tycker du är hur vacker som helst med en sund kvinnokropp!Försök att se på dig själv med mindre kritiska ögon o inse hur fin du är i figuren, jag önskar att jag såg ut som dig men nu gör jag inte det.
Men jag är tacksam för att jag har 2 friska ben som tar mig dit jag vill, jag har en bra grundkondis som gör att jag orkar cykla/promenera o springa så långt jag orkar o lite till.

Jag tror att din hjärna är inställd på "gud-va-fet-jag-är-o-jag-kommer-aldrig-att-bli-perfekt!

Men jag vill tala om en annan sak för dig, de tankar/energier du sänder ut i universum..det är dem du ber om o det är det du får tbx mångalt!

Ett ex....du är en liten "olyckfågel" sedan barnsben, du bryter både armar o ben i parti o minut. För vilken ggn i ordningen vet du inte som du blivit gipsad..där ligger du med ett brutet ben o tänker för dig själv.
-Jaha, det var ju så typiskt mig, jag kan inte göra ngt utan att hamna i gips!

Det du tänker ju där o då, det hör universum o vips så sänder universum tbx bara negativa o tråkiga händelser, för det var ju det du bad om!

Försök att känna tacksamhet för det du har, känna glädje o kärlek i ditt liv (nu är jag övertygad att kärlek i ditt liv, det känner du)så är det EXAKT det universum ger dig, för det var ju det du bad om!
Hänger du med i mitt jidder, eller tycker du att det är massa flower-power?
Isf, köp/låna boken "The secret" av Rhonda Byrnes där beskriver hon hemligheten med ens tankar/energier o hur de påverkar ens liv o hur man kan styra om dem till ngt positivt!

Massa träningskramar till en makalöst vacker vän!!

Sara sa...

Jag vet. Du har så rätt. Men samtidigt- hur roligt är det att bara acceptera hur man ser ut? I och med att man vill se lite annorlunda ut så kämpar man lite extra och belöningen när man klarar av det är ju fantastisk!
Många gånger kan jag vara rätt nöjd ändå- jag vet ju hur jag såg ut när jag var som störst och med den jämförelsen så är jag väldigt liten. Men sen har man dagar då inget passar och man tycker alla man möter ser ut som smala supermodeller..

Men jag förstår vad du menar.

Kämpa på du vännen
Och tack för komplimangerna! :)