28 januari 2011

Ryggrad



Jag var hos läkaren idag för att en gång för alla reda ut vad det är för fel på min rygg.
Anledningen är väl dels att jag faktiskt inte borde acceptera att jag har ont jämt men också dels för att när jag anmälde mitt intresse för att bli instruktör på gymmet, så var de oroliga för min rygg. Så den måste fixas.

Jag gick dit och nästan grät när jag gick därifrån. Jag fick hjälp. Verklig hjälp. Läkaren tog mig på allvar (!) och blev uppriktigt upprörd över allting, och skulle puscha på remissen så det inte tog det normala väntetiden på 3 månader utan 2-4 veckor. Hur underbart är inte det?
Vi har uteslutit väldigt mycket men i alla fall konstaterat att det inte är muskulärt - utan det är något med ryggraden.

Jag kommer att få en remiss till ortopedläkaren där jag kommer få ligga i ett sånt där rör. Läskigt men samtidigt väldigt skönt att börja få ordning på detta.

Inga kommentarer: