21 januari 2010

Fy farao

Jag hostar. Och hostar. Och hostar. Hela tiden. Och jag blir trött, matt, ont i halsen och helt förstörd.
Idag trodde jag att jag skulle gå hem från jobbet, vilket inte hade skadat, men jobbade igenom lunchen och sen mådde liite bättre. Men jag borde kanske ha gått hem. Aja, får testa att åka till jobbet imorgon och se hur det går, vägrar ha en full karensdag, vilket jag ska kämpa för att vi i förskolan ska bli av med. Det är ju faktiskt inte mitt fel att jag är sjuk!

Kom på mig själv precis med att ha suttit vid datorn i två timmar sen jag kom hem. Shit vad tiden försvann. Vad jag gjort? Jobbat. Så klart. Har skrivit till att göra samlingskort, med texter på sånger till samlingen med barnen. Kommer bli skitbra men det är mycket jobb.

Jag ser fram emot helgen. Är fruktansvärt trött. På kvällarna ser jag knappt något då ögonen är så trötta så linserna ryker rätt snabbt, sen känner jag mig full varje kväll, då jag är så trött att jag är yr och knappt orkar stå. Jävligt skum känsla om jag får säga så. Men förhoppningsvis kommer jag kunna vila upp mig i helgen.

Försökte sjukanmäla mig till Maxi imorse. Hon tyckte att vi skulle vänta till imorgon för att se hur jag mår då. Jag vet precis hur jag fungerar och denna hostan kommer att bli värre, och jag kommer inte kunna jobba på söndag, funkar liksom inte. Och jag tänkte att de skulle få en extra dag till att hitta en ersättare, men då får de skylla sig själva. Jag tänker vara hemma och fira min födelsedag med att vila upp mig!

Nu ska jag äta lite.. innan jag somnar..

1 kommentar:

Lina sa...

Usch, jag tycker synd om dig och du är duktig som kämpar på! Ta hand om dig själv i första hand och jobba inte någonting hemma nu i helgen, det där får ta sin tid. Vila nu så du orkar med onsdagen, då ska vi ha skoj! Kram/Lina