20 januari 2010

Börjar bli sliten

Jag är väldigt trött, extremt sjuk och orkeslös.. Efter den mycket jobbiga första veckan med nytt jobb, läsa uppsatser och att ligga sjuk hela helgen börjar ta på krafterna. Och igår, den enda dagen som jag slutar tidigt så bestämde vi oss för att ha ett "avdelningsmöte" bara för att vi behövde prata ihop oss utan att störas av barnen. Så när vi stängde förskolan kl fem, då jag hade suttit och pysslat på förskolan sen halv tre, gick alla på avdelningen plus förskolechefen till en restaurang, åt lite och pratade. Jag är väldigt nöjd med hur det gick, och jag tycker det är jätteviktigt att alla strävar mot samma mål. Jag tog bussen hem kvart över åtta och var hemma drygt halv tio, bara 17.5 timmar efter att jag gick på morgonen. Inte konstigt att man är trött. Och nu åker jag in en timme för tidigt igen. Men jag trodde att när jag skulle börja jobba skulle jag vara tvungen att sluta med traditionen att gå upp med sambon och mysa på morgonen. Det har vi fortfarande kunnat göra. Nu går vi dessutom tillsammans till tåg och buss och det är väldigt trevligt, eftersom vi nu inte träffas lika mycket på kvällarna som tidigare tar vi inte lite av den tiden på morgonen. Så det är lättare och mysigare att göra sig klar och gå med honom och vara på jobbet tidigare, vad gör väl det? Man hinner iaf inte allt som man vill under den barnfria tiden man har så jag bjuder på att pyssla lite på min fritid, för barnens skull.

Inga kommentarer: